14 Application Engineer Jobs in Nordrhein-Westfalen

Application Support Engineer (m/w/d)
Stellenanzeige aus einem Partnerportal
Düsseldorf

Application Support Engineer (m/w/d) alltours Zentrale Düsseldorf Vollzeit Die alltours Gruppe mit ihren mehreren tausend Mitarbeitern gehört zu den größten europäischen Reiseveranstaltern und steht für das Prinzip qualitativ hochwertiger Reisen zu günstigen Preisen - einfach und schnell. Wir glauben, dass Reisen die Perspektive erweitert und verfolgen mit großer Begeisterung unsere anspruchsvollen Ziele. Dabei legen wir Wert auf ein attraktives Arbeitsumfeld, ein professionelles und familiäres Arbeitsklima sowie individuelle Entfaltungsmöglichkeiten eines jeden Einzelnen. Für unsere Zentrale in Düsseldorf suchen wir zum nächstmöglichen Termin einen Application Support Engineer (m/w/d) Ihre Herausforderung Als Application Support Engineer sind Sie zusammen mit Ihren Teamkollegen für den Betrieb und die Weiterentwicklung der touristischen Systeme bei uns verantwortlich. Dabei arbeiten sie eng mit den verschiedenen Fachabteilungen als auch mit den anderen IT-Teams aus unserem Hause zusammen. Ihr Aufgabenprofil Ansprechpartner für die technische Betreuung der server-basierten touristischen Anwendungen Gewährleistung eines störungs- und fehlerfreien Betriebes durch regelmäßiges Monitoring der Server- und Softwareleistung Unterstützung bei der Konfiguration unserer Applikationslandschaft, u.a. bei der Installation von neuen Upgrades und Patches Proaktive Identifizierung und Korrektur von Fehlern bei anwendungsbezogenen Vorfällen in der Buchungssoftware Verantwortung für die Dokumentation und Nachverfolgung der Fehlerbehebung und das Testen der von der Entwicklung gelieferten Lösungen Ansprechpartner für unsere Fachabteilungen und Schnittstelle zu externen Dienstleistern und Partnern Bereitstellung von Hilfsmitteln und Unterstützung für Endnutzer bei Fragen oder Problemen Ihre Qualifikation Abgeschlossene Ausbildung zum Informatikkaufmann oder Fachinformatiker oder eine vergleichbare Ausbildung im IT-Umfeld, alternativ ist der Einstieg auch als erfahrener Anwender/-in touristischer Systeme mit einem sehr guten technischen Verständnis möglich Mehrjährige Berufserfahrung im Anwendungsbereich von touristischen Systemen Erfahrung im Betrieb und Monitoring von Linux-basierten Applikationen Kenntnisse in mindestens einer Programmier- oder Skriptsprache sind von Vorteil Serviceorientiertes Arbeiten sowie eigenverantwortliches Denken und Handeln Teamfähigkeit, Eigeninitiative sowie ein hoher Qualitätsanspruch Sehr gute Deutschkenntnisse Unsere Benefits Einen modernen Arbeitsplatz im Herzen Düsseldorfs mit sehr guter Erreichbarkeit Leistungsgerechte Vergütung (13,5 Gehälter, zusätzliche Bonus- und Sonderzahlungen) Umfangreiche freiwillige Leistungen (bezuschusstes Frühstück und Mittagessen, kostenloses Obstbuffet, Firmenticket, Mitarbeiterrabatte, etc.) Weiterbildungs-, Sport- und Gesundheitsangebote 30 Tage Urlaub und weitere freie Tage für besondere Anlässe Interessante Aufgaben mit vielseitigen Perspektiven Werden Sie ein Teil von alltours! Wir freuen uns auf Ihre vollständigen Bewerbungsunterlagen unter Angabe Ihrer Gehaltsvorstellung und Ihres frühestmöglichen Eintrittstermins über unser Online-Bewerberformular. alltours flugreisen gmbh Personalmanagement Zentrale Dreischeibenhaus 1 40211 Düsseldorf

Field Application Engineer (m/w/d)
Stellenanzeige aus einem Partnerportal
Bergisch Gladbach

© Adrien Daste / Safran Die Safran Data Systems GmbH ist die Tochter eines weltweit agierenden Konzerns und Marktführer in den Bereichen Luft- und Raumfahrt. In Bergisch Gladbach bei Köln ist unser international hoch qualifiziertes Team aus mehr als 85 Mitarbeitern auf die Entwicklung und Produktion von modularen Datenerfassungs- und Speicherungssystemen für den Einsatz in Flugzeugen, Hubschraubern, Fahrzeugen und neuen Mobilitätslösungen spezialisiert. Unsere Arbeitsatmosphäre ist noch immer so familiär wie bei der Entstehung als kleines Unternehmen aus dem Bereich der Messdatenerfassung vor rund 60 Jahren. Wir sind stolz, dass wir ein so großartiges Team aus erfahrenen Experten, jungen Spezialisten und auch Auszubildenden sowie Studenten haben, die tagtäglich zusammen großartige Arbeit leisten und voneinander lernen. Weitere Informationen über Safran Data Systems findest Du hier.Zur Verstärkung unseres Teams suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt einen/eine:Field Application Engineer (m/w/d)Worauf Du Dich täglich freuen kannst Verfolgung, Aufzeichnung und Beantwortung von technischen Anliegen, Fragen oder Anfragen von Kunden über die Hotline (E-Mail, Telefon, Softwaretool zur Problemerfassung) Unterstützung mit technischem Fachwissen bei Roadshows, Workshops und Ausstellungen für das Vertriebsteam, die Geschäftspartner und Endkunden Teilnahme an verschiedenen Seminaren, Konferenzen und Sitzungen zur Vermarktung der Produkte Das Sales-Team über den aktuellen Stand der Produkt-Roadmap informieren, welche von der Produktlinie validiert und bereitgestellt wird Unterstützung der Sales- und Produkt Manager in der RFI/RFQ-Phase bei der Klärung der Kundenanforderungen für technische Angebote Durchführung von Produktschulungen im Unternehmen und vor Ort für Kunden und Geschäftspartner Technischer Support am Kundenstandort im Rahmen eines Supportvertrags Durchführung der ersten Stufe der technischen Analyse von beim Kunden installierten Anwendungssystemen, Überprüfung der technischen Lösung in funktionierendem Zustand Unterbreitung von Vorschlägen für die Produktlinie zu Produktverbesserungen und zum Produktfahrplan für künftige Versionen Was Du dafür mitbringst Bachelor- oder Master-Abschluss in Elektronik, Software, Telekommunikation oder Luftfahrt Erste Erfahrungen in den Bereichen Elektronik, Embedded Software sowie Systemtechnik Gute mündliche und schriftliche Kommunikation in Englisch und Deutsch; Französisch ist von Vorteil Soziale Kompetenz, gute organisatorische Fähigkeiten, Anpassungsfähigkeit und Vielseitigkeit Fähigkeit, in einem Unternehmen zu arbeiten, das in Frankreich, Deutschland und den USA tätig ist Was wir Dir anbieten Faire Entlohnung in einer zukunftsfähigen Branche Urlaub- und Weihnachtsgeld, vermögenswirksame Leistungen sowie Gruppenunfallversicherung Jobticket oder Zuschuss zu den Fahrtkosten sowie kostenfreie Parkplätze Firmenhandy und -laptop Interne Seminare in unserer Safran University und externe Weiterbildungsmöglichkeiten auf Fach-, Projekt- oder Führungsebene Breites Angebot an Gesundheitsaktivitäten und die Möglichkeit zum mobilen Arbeiten Flexible Arbeitszeitmodelle mit zusätzlichen Kind-Kranktagen und 30 Tage Jahresurlaub (plus Urlaub an Weihnachten, Sylvester und Rosenmontag) Kantine mit frischen Mittagsgerichten und tolle Teamevents Und nicht zuletzt ein großartiges Team, Duz-Kultur und eine gute Verkehrsanbindung Du hast bis hier hin gelesen? Dann nimm‘ doch gerne Kontakt mit uns auf – wir freuen uns auf dich! Mach‘ Dir vorab gerne Gedanken über deine Gehaltswünsche und deinen frühestmöglichen Eintrittstermin, das hilft uns im Bewerbungsprozess und beschleunigt die Bearbeitung deiner Bewerbung. Solltest du Fragen haben, wende dich damit und mit deiner hoffentlich folgenden Bewerbung gerne an Yvonne Middeke (Tel.: 02204 – 84 4192 oder karriere.sdsg@safrangroup.com). Safran Data Systems GmbH Personal-Sekretariat/Yvonne Middeke Friedrich-Ebert-Straße 75 / TechnologiePark 51429 Bergisch Gladbach (Nähe Köln/Leverkusen) karriere.sdsg@safrangroup.com www.safran-group.com

Application Development Engineer (m/f/*)
Stellenanzeige aus einem Partnerportal
Neuss

Application Development Engineer (m/f/*) Collaborate with Innovative 3Mers Around the World Choosing where to start and grow your career has a major impact on your professional and personal life, so it-s equally important you know that the company that you choose to work at, and its leaders, will support and guide you. With a diversity of people, global locations, technologies and products, 3M is a place where you can collaborate with curious, creative 3Mers. “At 3M, thanks to our culture where people feel like they belong, can grow and are appreciated, we are more than the sum of our parts. Our different perspectives and experiences help us solve some of the world-s toughest challenges together.- – Zoe Dickson, executive vice president and chief Human Resources officer at 3M The Impact You'll make in this Role: As an Application Development Engineer AutoE (m/f/*) for Automotive Division in EMEA, you will have the opportunity to tap into your curiosity and collaborate with some of the most innovative and diverse people around the world. Here you will make an impact by: Taking the lead in technical discussions with key account customers and their suppliers related to battery solutions 3M is offering in the market. Translating customer needs in the field of automotive electrification to the product development team to foster new developmental designs. Monitor key market trends in battery chemistries and designs to transfer know-how to the division. Foster close collaboration within the global 3M organization to various functions to drive successful implementation of customer needs. Implementing 3M-s development and growth strategy in the automotive electrification market, from market trends to product concept to application development into the electric vehicle application. Working with the customer from the selection of right product to validation and later full automated implementation at the manufacturing line. Your Skills and Expertise To set you up for success in this role from day one, 3M is looking for candidates who must have the following qualifications: Bachelor-s degree or higher from an accredited institution in Science (Mechanical Engineering, Chemistry, Material Science or equivalent). Professional experience in electric vehicle market incl. knowledge on battery cell chemistry and battery cell designs. Fluent in German and English. Professional fundamental experience in Automotive industry preferred. Additional qualifications that could help you succeed even further in this role include Innovative and analytical mindset. High degree of flexibility in a dynamic working environment. Project management and stakeholder management experience. Travel: May include up to 40 % domestic & internationalSupporting Your Well-being 3M offers many programs to help you live your best life – both physically and financially. To ensure competitive pay and benefits, 3M regularly benchmarks with other companies that are comparable in size and scope. Resources for You For more details on what happens before, during and after the interview process, check out the Insights for Candidates page at 3M.com/careers. If you have further questions, please reach out to Max (our AI Virtual Assistant) via our Career Page. *At 3M, diversity & inclusion are essential to innovation. We seek and value differences in people! This Job ad is addressed to all potential candidates. As an equal opportunity employer, 3M will not discriminate against any applicant for employment on the basis of religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, age or disability. If you want to discover more about D&I at 3M, please visit http://go.3m.com/4i9C Our approach to flexibility is called Work Your Way, which puts employees first and drives well-being in ways that enable 3M-s business and performance goals. Our global Work Your Way initiative gives our employees flexibility in where and how their work can be performed, subject at all times to any location-specific rules and policies that may be in place from time to time (more information on such rules/policies can be provided upon request from the relevant in-location HR). Please note: your application may not be considered if you do not provide your education and work history, either by: 1) uploading a resume, or 2) entering the information into the application fields directly. 3M Global Terms of Use and Privacy Statement Carefully read these Terms of Use before using this website. Your access to and use of this website and application for a job at 3M are conditioned on your acceptance and compliance with these terms. Please access the linked document by clicking here, select the country where you are applying for employment, and review. Before submitting your application you will be asked to confirm your agreement with the terms.

Direkt in Deinen Posteingang

Sobald ein neuer Job eingestellt wird, schicken wir Dir eine Mail.

Es gelten die Nutzungsbedingungen.
Hinweise zum Datenschutz finden Sie hier.
Suchagenten-Benachrichtigung
Application Engineer (m/w/d)
Stellenanzeige aus einem Partnerportal
Dormagen

Willkommen bei PTS, deinem zukünftigen Arbeitgeber, der seit 60 Jahren im Herzen von NRW die Industrie mit innovativer Antriebs-, Fluid- Hydraulik- und Automationstechnik bereichert. Mit einem starken Team von 175 Mitarbeitern und einer breiten Palette an technischen Komponenten von marktführenden Herstellern, haben wir uns fest etabliert. Unsere Lösungen und Dienstleistungen sind in unzähligen industriellen Anwendungen bei über 6.000 Kunden im Einsatz - und wir wachsen weiter! Du hast Lust, Teil eines jungen und dynamischen Teams zu werden? Dann komm zu uns nach Dormagen-Hackenbroich, unserem brandneuen, nachhaltigen und modernen Standort. Hier wirst du nicht nur Teil einer spannenden Geschichte, sondern auch ein aktiver Mitgestalter unserer Zukunft.Application Engineer (m/w/d)Was Du bei uns bewegst Betreuung und selbständige Durchführung von elektronischen Applikationsprojekten vom Anfangsstadium über die Bemusterung bis hin zur Serienreife Unterstützung der Sales- und Product Sales Manager in der Angebotsphase bei der Klärung der Kundenanforderungen Auslegung und Erstellung von komplexen Automatisierungs- und Antriebssystemen inkl. Angebotsbearbeitung Realisierung der jeweiligen Programmierung, von der technischen Klärung bis zur Abnahme der Anlage Projektierung und Programmierung von SPS-Steuerungen für Maschinen und Anlagen Erstellen von Visualisierungen und Bedienoberflächen mit WinCC flexible oder Unified im TIA-Portal etc. Konfiguration und Einrichtung komplexerer Hardware-Komponenten Anlageninbetriebnahme im Unternehmen sowie Wiederinbetriebnahme beim Kunden Erstellung von Dokumentationen zur Programmierung Durchführung von Fernwartungsdienstleistungen nach Projektabschluss sowie im Servicefall Was uns überzeugt Erfolgreich abgeschlossenes Studium in der Fachrichtung Automatisierungstechnik, Elektrotechnik oder eine elektrotechnische Ausbildung mit einer Weiterbildung zum Techniker/Meister Idealerweise mehrjährige Berufserfahrung in der SPS-Programmierung im TIA-Portal, Codesys und/oder CtrlX Kenntnisse in einem Visualisierungssystem z.B. WinCC flexible oder Unified im TIA-Portal etc. Kenntnisse im Bereich Servo-Antriebstechnik, idealerweise Bosch Rexroth, SEW und Inbetriebnahme Kenntnisse in der industriellen Vernetzung / Kommunikation (Profinet, EtherCat , Ethernet, OPC-UA, Modbus und IO-Link) Idealerweise erste Erfahrungen im Umgang mit Programmier-/Skriptsprache z.B. C++, Python, Lua, Node-RED Kenntnisse im Bereich Robotik (Cobot) sind wünschenswert z.B. Kassow Robots oder Universal Robots Erfahrung in Erstellung von Schaltplänen mit EPLAN P8 Inbetriebnahme und Endabnahme beim Kunden vor Ort Flexibilität und Bereitschaft zu gelegentlichen Dienstreisen (Führerschein Klasse B) runden Dein Profil ab Was wir bieten Ein positives Arbeitsklima in einem motivierten und kreativen Team! Ein spannendes und abwechslungsreiches Aufgabengebiet mit vielfältigen Gestaltungsmöglichkeiten in einem stark vernetzten Unternehmen, in dem Du wirken kannst. Ein hohes Maß an Eigenverantwortung Ein attraktives Vergütungsniveau Mitarbeiterrabatte über unsere Corporate Benefits Partner Mitarbeiterevents Ein moderner & nachhaltiger Standort mit top Ausstattung Flexible Arbeitszeiten Kostenfreie Parkplätze für Pkw u.- Fahrräder inkl. Ladestation für E-Bikes Interesse bei uns einzusteigen? Dann freuen wir uns auf Ihre aussagekräftige Bewerbung über unser Bewerberportal mit Angabe zum Gehaltswunsch und Verfügbarkeit. PTS: EINE MARKE – ALLE MÖGLICHKEITEN – IMMER EFFEKTIV PTS Group GmbH | Kruppstr. 23 | 41540 Dormagen | karriere@pts-group.de

Image Processing Engineer Professional Cameras (all genders)
Stellenanzeige aus einem Partnerportal
Wetzlar

At the Wetzlar location (40 minutes to Frankfurt a.M.) we are looking for you as:Image Processing Engineer Professional Cameras (all genders)Leica. The essentials. Leica Camera AG is an internationally active premium manufacturer of cameras and sports optics products with headquarters in Wetzlar, Hesse. The legendary reputation of the Leica brand is based on over 100 years of tradition. Leica stands for excellent quality, German craftsmanship, exclusive industrial design and innovative technologies. A wide range of activities to promote photography are also an integral part of our brand culture. Our continued success is based on the knowledge, professionalism and above-average commitment of around 1,800 employees worldwide. They work at Leica headquarters, at our second production site in Portugal and in a worldwide network of our own country organizations, Leica Retail Stores and Leica Galleries.What the job looks like: Development and implementation of complex image pipelines for the SoC of our photo cameras, also in cooperation with external partners Design and implementation of embedded imaging modules on multi-processor systems in C/C++ Close cooperation with the image quality team Creation of test specifications, implementation, documentation and execution of corresponding module, function and system tests Optimization of existing imaging modules with regard to software design, memory consumption and performance Supporting the development and maintenance of software platforms with the aim of achieving the best possible reusability What matters to us: Completed technical or scientific studies, e.g. (technical) computer science, electrical engineering, physics or equivalent Several years of experience in the field of hardware-related programming based on embedded C/C++ Good knowledge of signal and image processing Knowledge of Linux-based software development desirable Initial experience in the implementation of image processing algorithms for GPUs or DSPs (e.g. with OpenCL, CUDA, Halide, OpenCV) desirable Experience with the commissioning of build environments (e.g. with Docker, CMake, embedded toolchains, etc.) desirable Initial experience with prototyping, machine learning or GUI frameworks (e.g. Python SciPy, Qt) is a plus Enthusiasm for the latest technologies and the ability to help shape them in pre-development projects if necessary High level of reliability, communication skills and initiative Strong ability to work in a team in a hybrid working environment Good written and spoken English skills Willingness to travel occasionally What sets us apart: Modern working environment - in Wetzlar and in many major cities around the world Flexible working hours, combined with the option of mobile working Open, informal corporate culture with plenty of room for new ideas Structured onboarding program and excellent internal development opportunities Last but not least: a fairly remunerated, secure employment relationship and many employee discounts Next steps: We are looking forward to every meaningful application! Required information: Desired salary, notice period and desired start date If a profile fits, we will first get to know each other via video call and clarify any open questions If there is mutual interest, we will then meet in person If we have aroused your interest, please apply online using the link below: APPLY ONLINE! Follow us on Social Media: Leica Camera AG Am Leitz-Park 5 | D-35578 Wetzlar | leica-camera.com

Project Engineer/ Process Engineer Manufacturing (m/f/d)
Stellenanzeige aus einem Partnerportal
Ludwigshafen am Rhein

Project Engineer/ Process Engineer Manufacturing (m/f/d) Project Management · Herford, Nordrhein-Westfalen · Ludwigshafen, Rheinland-Pfalz Salary: USD 80000 AnnuallyDescription Xylem |'zil?m| 1) The tissue in plants that brings water upward from the roots; 2) A leading global water technology company. Xylem is a global water technology company with over 22.000 employees, dedicated to solving the world’s most challenging water issues. We are the leading global provider of efficient, innovative and sustainable water technologies improving the way water is used, managed, conserved and re-used. Our international team is unified in a common purpose: creating advanced technology and other trusted solutions to solve the world’s water challenges. We are committed to creating an organization of inclusion and diversity, where everyone feels involved, respected, valued and connected, and where everyone is free to bring their authentic selves and ideas. If you are excited and passionate about helping us #letssolvewater, we want to hear from you! For more information, please visit us at Xylem - a job with a purpose.Project Engineer/ Process Engineer Manufacturing (m/f/d)Location: Herford or Ludwigshafen The Project/ Process Engineer (m/f/d), reporting to the Head of Operational Excellence, will take the lead in challenging improvement activities related to factory footprint and optimization in the area of automatization, technology, digitalization, and operational excellence to drive strategic projects that support the company’s overall success. This role ensures that projects are completed in accordance to applicable safety policies and regulations within budget, scope, time, and to the highest level of quality. Core Responsibilities: Leading cross functional project teams across Europe along all project phases (initialization, analysis, concept development, project implementation until handover to accountable organizations). Drive project teams and organizations to comprehensively improve operating model design, process simplification, data & technology enablement, and financial success, whilst ensuring quality standards and regulatory compliance. Align and prioritize innovation initiatives, and projects, while ensuring synergies of local improvements with wider transformational objectives. Developing new programs to support the strategic direction of the organization. Developing an evaluation method to assess program strengths and identify areas for improvement, including developing a robust risk mitigation plan if needed. Support teams with a diverse array of talents and responsibilities to pursue business goals. Ensuring projects goals are met in all areas including customer satisfaction, safety, quality and team member performance. Implementing and managing changes and interventions to ensure project goals are achieved. Ensure, support and facilitate e 2 way communication with all levels of organization and the teams about progress update, highlights, risks. Producing accurate and timely reporting of program status throughout its life cycle. Analyzing program risks. Coordinating and running events and workshop Your Qualifications: Bachelor’s degree in engineering or related field Long track record in program/project management Minimum 5 years of manufacturing systems experience Experience in lean manufacturing / lean production Strong collaboration, communication and change management skills Continuous improvement mentality Very good German and English language skills Willingness to travel within Europe up to 50% (all Xylem sites in Europe) With us you win: A permanent position with a fixed monthly salary in line with the market for secure planning You will also benefit from performance-related special payments Professional induction is a matter of course and guaranteed, regular feedback meetings help with further development We will provide you with the best possible qualifications for your position through internal and external training courses Collaboration on challenging tasks and projects in cooperation with international colleagues Flat hierarchies and an open-door culture allow you to work freely Occupational safety and health are very important to us Xylem Watermark: Social commitment, sustainable products and a corporate foundation ensure a valuable contribution to our society For questions regarding this opportunity, please reach out to Britta Reimann, Corporate Recruiter at Tel.: +49 152 22832510We are looking forward to your application! Xylem is an equal opportunity employer. We want people to feel at home regardless of their nationality, color, religion, ethnicity, gender, sexual orientation, gender identity or expression, age, disability or other legally protected characteristics, not only at Xylem, but everywhere in the world. For us, diversity, equality and inclusion mean more than just a policy or a set of practices. Diversity, equality and inclusion are fundamental to our culture and a key to long-term growth. Apply

Project Engineer/ Process Engineer Manufacturing (m/f/d)
Stellenanzeige aus einem Partnerportal
Herford

Project Engineer/ Process Engineer Manufacturing (m/f/d) Project Management · Herford, Nordrhein-Westfalen · Ludwigshafen, Rheinland-Pfalz Salary: USD 80000 AnnuallyDescription Xylem |'zil?m| 1) The tissue in plants that brings water upward from the roots; 2) A leading global water technology company. Xylem is a global water technology company with over 22.000 employees, dedicated to solving the world’s most challenging water issues. We are the leading global provider of efficient, innovative and sustainable water technologies improving the way water is used, managed, conserved and re-used. Our international team is unified in a common purpose: creating advanced technology and other trusted solutions to solve the world’s water challenges. We are committed to creating an organization of inclusion and diversity, where everyone feels involved, respected, valued and connected, and where everyone is free to bring their authentic selves and ideas. If you are excited and passionate about helping us #letssolvewater, we want to hear from you! For more information, please visit us at Xylem - a job with a purpose.Project Engineer/ Process Engineer Manufacturing (m/f/d)Location: Herford or Ludwigshafen The Project/ Process Engineer (m/f/d), reporting to the Head of Operational Excellence, will take the lead in challenging improvement activities related to factory footprint and optimization in the area of automatization, technology, digitalization, and operational excellence to drive strategic projects that support the company’s overall success. This role ensures that projects are completed in accordance to applicable safety policies and regulations within budget, scope, time, and to the highest level of quality. Core Responsibilities: Leading cross functional project teams across Europe along all project phases (initialization, analysis, concept development, project implementation until handover to accountable organizations). Drive project teams and organizations to comprehensively improve operating model design, process simplification, data & technology enablement, and financial success, whilst ensuring quality standards and regulatory compliance. Align and prioritize innovation initiatives, and projects, while ensuring synergies of local improvements with wider transformational objectives. Developing new programs to support the strategic direction of the organization. Developing an evaluation method to assess program strengths and identify areas for improvement, including developing a robust risk mitigation plan if needed. Support teams with a diverse array of talents and responsibilities to pursue business goals. Ensuring projects goals are met in all areas including customer satisfaction, safety, quality and team member performance. Implementing and managing changes and interventions to ensure project goals are achieved. Ensure, support and facilitate e 2 way communication with all levels of organization and the teams about progress update, highlights, risks. Producing accurate and timely reporting of program status throughout its life cycle. Analyzing program risks. Coordinating and running events and workshop Your Qualifications: Bachelor’s degree in engineering or related field Long track record in program/project management Minimum 5 years of manufacturing systems experience Experience in lean manufacturing / lean production Strong collaboration, communication and change management skills Continuous improvement mentality Very good German and English language skills Willingness to travel within Europe up to 50% (all Xylem sites in Europe) With us you win: A permanent position with a fixed monthly salary in line with the market for secure planning You will also benefit from performance-related special payments Professional induction is a matter of course and guaranteed, regular feedback meetings help with further development We will provide you with the best possible qualifications for your position through internal and external training courses Collaboration on challenging tasks and projects in cooperation with international colleagues Flat hierarchies and an open-door culture allow you to work freely Occupational safety and health are very important to us Xylem Watermark: Social commitment, sustainable products and a corporate foundation ensure a valuable contribution to our society For questions regarding this opportunity, please reach out to Britta Reimann, Corporate Recruiter at Tel.: +49 152 22832510We are looking forward to your application! Xylem is an equal opportunity employer. We want people to feel at home regardless of their nationality, color, religion, ethnicity, gender, sexual orientation, gender identity or expression, age, disability or other legally protected characteristics, not only at Xylem, but everywhere in the world. For us, diversity, equality and inclusion mean more than just a policy or a set of practices. Diversity, equality and inclusion are fundamental to our culture and a key to long-term growth. Apply

Ingenieur für chemische Analytik und Nuklearchemie ?(m/w/d)?
Stellenanzeige aus einem Partnerportal
Jülich

Wir suchen zum nächstmöglichen Zeitpunkt an unserem Standort Jülich einenIngenieur für chemische Analytik und Nuklearchemie ?(m/w/d)????(PA-Nr. 98/23)? ETC ist ein internationales High-Tech-Unternehmen, dessen Hauptgeschäft die Entwicklung, Herstellung und Installation von Gaszentrifugen zur Urananreicherung ist. ETC liefert seinen Kunden dafür auch Aluminiumrohrleitungen und ist ein Anbieter von Projektmanagement-, Anlagendesign- und Ingenieurdienstleistungen. Dies macht ETC zu einem hochspezialisierten Anbieter innerhalb der Kernenergiebranche, der in zahlreichen Ländern der Welt einen wesentlichen Beitrag zur Energieversorgung mit CO2-armer Kernenergie leistet. Das Unternehmen arbeitet nach den höchsten Sicherheitsstandards und schützt seine sensible Technologie auf verantwortungsvolle Weise. ETC ist mit seinen Tochtergesellschaften auch in anderen Marktsegmenten tätig. Pronexos ist ein ETC-Unternehmen, das spezialisierte Fertigungsprodukte und -dienstleistungen für High-Tech-Industrien mit besonderem Schwerpunkt auf Carbonfaserprodukte anbietet. Stornetic bietet hochwertige Technologielösungen in Form von Schwungradsystemen mit Fokus auf nachhaltige Energieversorgung. ETC beschäftigt derzeit rund 800 Mitarbeiter an seinen fünf Standorten in Capenhurst (Großbritannien), Jülich (Deutschland), Almelo (Niederlande), Tricastin (Frankreich) und Eunice (USA) und wächst aufgrund der weltweit steigenden Nachfrage nach CO2-armer Energie.WAS SIND IHRE AUFGABEN? Auswahl, Entwicklung und Anwendung von Mess- und Testmethoden der Uran- und Fluorchemie ?sowie Entwicklung und ?Fortführung von Prüf- und Untersuchungsverfahren Durchführung und Dokumentation a-, ß- und ?-spektroskopischen Messungen zu analytischen ?Zwecken und zur ?Kontaminationskontrolle in Strahlenschutzbereichen Planung und Durchführung von Analysen für Reinheitskontrollen und Korrosionsuntersuchungen Qualitätssicherung in der Massenspektrometrie, inkl. der Anwendung und Betreuung von ?anspruchsvollen Quadrupol- ?und Sektorfeld-Massenspektrometern Fachliche Unterstützung bei der Entwicklung und Umsetzung der Dekontaminations-, Recycling- und ?Entsorgungsrouten ?beim Einsatz von Natur-Uran Unterstützung der F&E-Leitung bei strahlenschutz- und atomrechtlichen Fragestellungen inkl. ?Erstellung der Uranbilanz ?und aufgabenspezifischer Kommunikation mit den zuständigen ?Behörden Auswahl, Kalibrierung, Wartung und Überwachung der Strahlenmesstechnik und Abluftmonitore WAS SIE MITBRINGEN Abgeschlossenes Studium, z.B. im Bereich Nuclear Applications oder eine technische Ausbildung oder eine andere ?vergleichbare Qualifikation Erfahrung im Bereich Messtechnik, instrumenteller/klassischer Analytik sowie Uran-/Fluorchemie? Ein hohes Maß an Teamfähigkeit, Engagement und Belastbarkeit Gründlichkeit und Zuverlässigkeit sowie eine saubere und gewissenhafte Arbeitsweise Gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift Grundlegende Kenntnisse im Umgang mit MS Office-Tool WAS WIR BIETEN Barrierefreiheit Betriebliche Altersvorsorge Betriebliche Zusatzversicherungen Betriebsarzt Brückentagsregelung Eltern-Kind-Büro Firmenlaptop Flexible Arbeitszeiten Fort- und Weiterbildung Gesundheitsmaßnahmen Gute Verkehrsanbindung Hunde geduldet Kantine Kostenlose Getränke Lange Mitarbeiterzugehörigkeit Mitarbeiterevents Mitarbeiterprämien Mitarbeiterrabatte Mobile Arbeit Parkplatz Sport- und Fitnessangebote Vertrauensvoller und wertschätzender Umgang Weihnachtsgeld Kontakt Wir freuen uns über Ihre Bewerbung. Ihr Ansprechpartner: Jacqueline Steffens HR Officer Tel: 02461-65 0 Enrichment Technology Comp. Ltd.Zweigniederlassung Deutschland Personalabteilung | Stetternicher Staatsforst | 52428 Jülich | www.enritec.com

Team Lead Export / Import (m/f/d)
Stellenanzeige aus einem Partnerportal
Köln

Ingenieurskunst seit 1898 Welcome to RIMOWA, the first German Maison of the LVMH Group. We are a global lifestyle brand with a mission to create the essential tools for a lifetime of travel. For more than 125 years, we’ve dedicated ourselves to develop unique products where function coexists with luxury, heritage with innovation, and craftsmanship with design. At RIMOWA we believe that great ambitions demand resilient companions. It’s why our tools are created with longevity in mind. Because the most meaningful journeys last more than a trip, they last a lifetime. Please join us to discover your own. RIMOWA is at a very particular step of its development and if you have an entrepreneurial mindset and want to design the Supply Chain supporting the company’s growth, this job is for you! The Team Lead Import Export is responsible for leading all procurement activities of our factory, in collaboration with numerous functions within our organization. Team Lead Export/Import (m/f/d)YOUR RESPONSIBILTIES: Manage improvement and change processes: Initiating and managing cross-functional optimization projects and leading interdisciplinary projects Supporting and driving the team in place to deliver Rimowa’s expected performance in the field of distribution/transport Supporting the team in performing their own value stream mapping and implementing new working methods (more robust, agile & transparent) Driving continuous improvement mindset in the team Supporting our IT-team in system changes and the digitalization of our processes Daily team management & performance monitoring through Dash Board & KPI’s Supporting benchmark and elaboration of a standard to be deployed with other regions Training Supporting competence development by developing a training plan for our logistic operations (e.g. in cooperation with our engineering department) SCOPE: Import / Export Processes within the EU and worldwide Customs processes (German regulation compliance) Warehouse Processes in interaction with cross-functional departments Supply Chain Distribution planning processes Profile: Master in engineering or business, ideally with specialization in Supply Chain Management (or comparable work experience) Previous Team management experience of at least 5 years in the import export field are required Strong process analysis skills Experience in International Transport/ Supply Chain / Distribution will be a plus Ability to simplify and communicate on complex topics Proactive and solution-oriented Peopleoriented leadingship skills and the ability to motivate employees Solid experience in change management Ability to take the lead and coordinate topics with cross-functional and multi-cultural actors Passionate about engaging people and strengthening the company culture through communication Advanced MS Office skills Fluent in German & English (French would be a plus) YOUR BENEFITS: Permanent employment contract 30 days paid vacation per year and overtime compensation Attractive remuneration (collective agreement) + profit sharing system / profit sharing RIMOWA Essential Cabin suitcase as a gift after the probationary period International and interesting environment within the LVHM Group - Individual development and coaching opportunities Exciting project opportunities 30% discount on the RIMOWA product range Company benefits (e.g. for sports, lifestyle, fashion, etc.) Regular private sales at RIMOWA and the LVMH Group (RIMOWA, Tag Heuer, Moet Hennessy and many more) Company pension plan with high employer contribution Capital-forming benefits LVMH heart fund in crisis situations Pension commitment in the event of death or disability (employer-financed) Good transport connections, sufficient employee parking spaces, job tickets, job bikes Regular employee events (summer party, Christmas party, after work events) Museum Ludwig - free admission for employees Qualitative company restaurant BECOME PART OF RIMOWA: Please send us your complete application documents including your salary requirements with details of the next possible starting date. We look forward to receiving your application! Look for us on Instagram and Twitter @RIMOWA or visit us on our LVMH Careers page: APPLY Celebrating our inclusive and diverse culture is core to RIMOWA’s DNA. We know that for our business to thrive, we depend on having diverse talent with a range of backgrounds, skills and capabilities in each of the countries in which we operate and to reflect our broad consumer base. We view diversity as one of the key enablers that helps our business to grow. RIMOWA GmbH Loreen Lamdi Human Resources © 2023 RIMOWA - Alle Rechte vorbehalten